BENVINGUTS
Espere que aquest bloc us servisca per a estar més informats i pugueu gaudir amb les imatges de tot allò que ens fa gaudir cada dia a nosaltres en classe. M'agradaria que deixareu les vostres opinions i comentaris.

divendres, 30 d’octubre del 2009

ANIVERSARIS D'OCTUBRE

Dia complet, a primer hora preparar els aniversaris per a l'hora d'esmorzar, el pastís, els plats, gots, parar la taula i esmorzar pastís galetes i sucs.
En acabar d'esmorzar hem endreçat la classe i al pati a jugar.
Despés del pati, intentar inflar els globus, ja en son molts els que ho aconseguixen i una vegada inflats i nugats, jugar i ballar seguint la música però hui amb globus per tota l'aula.
Després per a relaxar-nos un poquet hem decorat el globus amb retoladors permanents.
I aquesta vesprada gimnàs, i com el comortament de hui ha sigut excel.lent no han faltat les llepolies, que s'ho han guanyat.

dimecres, 28 d’octubre del 2009

ENS DIBUIXEM

Cada mes els demane que facen en un paperet un dibuix d'ells i que escriguen el seu nom, amb eixos dibuixets montem la Targeta de regal d'aniversari per als protagonistes del mes. És molt curiós veure l'evolució dels dibuixos i de l'escriptura.
Ací us pose la d'este mes d'octubre que m'ha paregut tan "xul
a" que l'he posada per encapçalar la pag.
Cada dia apareixen més detalls en els seus dibuixos, molts ja incorporen el coll, cosa que sol ser prou difícil, detalls dels vestits que porten eixe dia, del pentinat, ganxets i gomes incloses. Com fem còpies a color per al regal, a la classe deixem l'original i podem anar comparant mes a mes per anar avançant (ens agrada molt veure-ho).

dimarts, 27 d’octubre del 2009

ENS AGRADEN ELS CONTES

Cada dimarts, toca biblioteca, dos grups van a la biblioteca del centre amb una professora i la bibliotecària i elegixen un conte per portar a casa durant una setmana, que deuran llegir i fer un dibuix i escriure el que més els ha agradat del conte.
Els altres dos grups que es queden a classe, elegixen un conte de la biblioteca d'aula.
Els dilluns de matí tornen el conte i mostren allò que han fet, així com qui els ha ajudat a llegir-lo i si els ha agradat o no i perquè.
Però com que tenim marcat al calendari que els dimarts és el dia dels contes estem representant contes a classe, contes clàssics que ens sabem de memòria i que solen tindre unes estructures molt repetitives i en lloc de contar-los jo ho representem, amb un poquet de vestuari, o amb alguna identificació per als personatges i poc més. És molt divertit, "fem la boleta de café" i al qui li toca toca, moltes vegades es plantegen dubtes sobre si un xic pot fer de "mare", i jo els hi dic que estem representant, fent teatre i tots podem ser tot, o si el conte té finals diferents, depén de versions, aleshores representem les dues i després fem un dibuix de la que més ens ha agradat.




dilluns, 26 d’octubre del 2009

TREBALLAR AMB LES SEUES IDEES.

Una de les coses més bòniques que té aquest treball, és la flexibilitat.
Pots programar que vas a fer durant tot el curs,però mai és segur que ho faràs.Quan acostumes els xiquets i les xiquetes que allò que ells diuen és tant o més important que el que tu penses, quan les seues idees tenen molt de valor i quan saben que sempre que aporten alguna cosa vàlida,li donarem una gran importància a la classe, doncs passa el que passa, que no acabem el programa, que passem molt de temps fent altres coses que potser en una altra aula (amb una altra mestra) no farien.
Això ha passat amb la plastilina.Després dels experiments amb l'aigua, alguns amb plastilina, se'n van recordar d'ella, quasi oblidada i als pocs dies un xiquet va portar un libre per a moldejar fàcilment.
I després de mostrar-lo i explicar com es feien algunes de les figuretes que mostrava el llibre, doncs és el racó de més èxit en aquest moment.
L'exposició de coses que fan cada dia va en augment, algunes seguint les indicacions del llibre, però d'altres són molt creatives i originals.
El mateix passa amb la pdi, s'han acostumat a dissenyar la pàg.que ara volen posar el nom amb teclat, duplicar, traure formes, canviar color,posar fons, i sobre tot gravar i escoltar so continuament, així que, en altres classe fan dos o tres lletres per setmana, nosaltres amb una anem sobrats, això sí la nostra està super treballada, i supose que molt més afiançada, i sobre tot estan molt motivats, molt atents i molt dispostos a incorporar en el seu aprenentatge les seues idees que saben seran molt ben acollides.

divendres, 16 d’octubre del 2009

COSES QUE "FAN "AMB LA PDI

No sabia quin títol posar-li, hui hem , millor dit, HAN fet un treball amb la Pdi, que he vingut més contenta que un xiquet amb un caramel, no sabia a qui contar-ho.
Fins ara la majoria de les vegades era jo la que preparava el treball de la pissarra a casa i quan en classe treballàvem sobre ell, el modificàvem, jugàvem....però era jo la que li donava la forma original.
Aquest matí hem iniciat el treball amb una pag. quasi blanca de la pissarra,
Com sabeu estem treballant amb les lletres dels nostres noms,han buscat les fotos ,les han anat posant i canviant de tamany,això els ENCANTA, han classificat segons la possició de la lletra en el nom, hem tret el teclat flotant de la pissarra han escrit els noms dels companys,

Han canviat el color dels noms, li han posat fons a la pantalla...i per últim han gravat la veu, dient el nom dels companys,
Al final ha quedat una pàgina increïble, però el millor de tot, ho han fet ells, les idees eren d'ells, tots han participat, TOTS, escrivint,pintant, duplicant, posant veu....Jo sols els ajudava i els indicava com podien ho podien fer.Quan després els he donat la fitxa en paper, perque retallaren noms i fotos, a banda de que no ha hagut cap problema en buscar i trobar, els que dien que no sabien quin nom era ,anaven i provaven el so en la pissarra, (crec jo, que més per jugar que per una altra cosa) fins i tot han intentat reproduir la pag. de la pissarra amb altaveus inclosos.














A partir d'ara, ja sabeu qui crearà la majoria de les activitats, potser en paper i fitxes no es veja tot aquest treball que hem fet hui, fins i tot sobrava fer la fitxa,. Crec, personalment, que val la pena, m'haguera agradat que els haguereu vist quan motivats estaven, com d'atents a qui li podia tocar fer qualsevol cosa, i com callaven quan algú anava a gravar la veu per tal que no es sentira soroll de fons...
(Per cert qui no haveu portat la foto nova, ja vegeu que és urgent, treballem moltes coses amb les nostres fotos.)

GRÀCIES


Abans de continuar amb les publicacions voldria donar les gràcies de forma especial a tots i totes els que obriu i consulteu, mireu o visiteu aquest bloc, ja porte més de 10.000 visites i això em fa seguir endavant. Això sí m'agradaria que deixàreu més comentaris i suggeriments.

dijous, 8 d’octubre del 2009

AQUESTA VESPRADA :TALLERS

Com ja us havia explicat en la reunió voliem fer tallers,( el curs passat ja ho vam intentar però per moltes circumstàncies va ser impossible)
Aquest curs ho hem aconseguit, hui ha sigut el primer.
Amb els tallers es barregen xiquets i xiquetes de diferents classes, ( ho estem fent per nivells, hem començat els de 5 anys), es relacionen amb altres companys de l'escola i amb altres mestres, també amb altres espais, es trenca d'aquesta forma l'estructura " la meua aula, els meus companys, la meua mestra".
A diferència dels racons, no són de lliure elecció. Cada mestra ha distribiuit els grups i els ha assignat a un taller, de manera que quan tots els grups passen per tots els tallers, aquest canvia el contingut.
Comptem amb un taller més que aules,5, i per això el grup és més xicotet, total 20 alumnes per taller.
Nosaltres hem fet la distribució amb la Pdi.
Després de veure a quin taller ens tocava anar cadascú ens hem posat la medalla, i hem baixat un moment al pati per a reagrupar-nos.
Després ens hem anat cadascú on li tocava.Els tallers seran:
  • Jocs matemàtics, amb un material nou, "tetraclis".
  • English.
  • Jocs populars al pati.
  • Plàstica amb reciclatge.
  • PDI.
Aquest primer taller de Pdi consistirà en escoltar un conte, en valencià, el conte és de cavallers, i dracs i va ser inventat per altres xiquets, que també el van narrar, i després fer unes activitats sobre ell.(Pot ser en el següents tallers ,també pugam inventar-ne un amb suport Pdi, i crear les activitats)
Crec que els xiquets i xiquetes s'ho passen molt bé, i és una altra manera d'aprendre MOLT DIVERTIDA I MOTIVADORA.



EL CORRELLENGUA

El Correllengua és una campanya de sensibilització cultural que es fa amb periodicitat anual destinada a la defensa de la LLENGUA,iniciada per primera vegada l'any 1996.
En el Correllengua es fan un seguit d'actes de caire lúdic, festiu, pedagògic .., el més emblemàtic dels quals és el pas de la flama, per les diferents localitats del territori i per les escoles.Primer vam rebre l'auca, que aquest any anava dedicada a AUSIÀS MARCH, al complir-se 550 anys de la seua mort.Com era a més d'un gran poeta, un cavaller, nosaltres ens vam fer un casc, per tal de rebre la flama que va arribar ahir a la nostra escola.
Primer vam ser nomenats cavallers i "cavalleres" i després vam anar a veure l'acte.Una vegada que vam rebre la flama amb música de dolçaina i tabalets, una "fada despistada " ens va contar un conte, el que passa que no la sentiem massa bé.
Després vam ballar en rotgle i fent la cua boja ,ens vam anar a classe. Hui ens hem emportat a casa el casc i també un escut que havíem pintat per a ser vertaders cavallers.

ÚLTIM EXPERIMENT AMB L'AIGUA

Hem acabat el projecte i hem fet l'últim experiment amb l'aigua, aquesta vegada amb plastilina.Hem fet boletes xicotetes i les hem llançades a l'aigua, tamé una molt grossa i naturalment hem observat que no suraven.Després hem aplanat les boles i les hem deixades caure a poc a poc damunt de l'aigua.El que més els ha agradar ha sigut comprovar com damunt la bola gran aplanda hem posat les boletes xicotetes i suraven.
Crec que hem aconseguit que comprenguen que a més del material amb que estan fets els objectes, és important LA SUPERFÍCIE (ells diuen la forma), i per això suren els vaixells.

divendres, 2 d’octubre del 2009

SURA O NO SURA?

Durant aquestes dues últimes setmanes hem estat treballant, investigant i sobre tot jugant amb el projecte de SURA O NO SURA?
Com ja sabeu, no va fer falta que férem una nota a casa per tal que portaren objectes, i material divers per a investigar, al segon dia de posar la safa amb aigua ja no cavien els objectes en el raconet que li havíem destinat a la investigació.
Ha sigut l'excusa ideal per a portar joguets a classe,i comprovar si suraven o no en l'aigua,(cosa que els propietaris ja sabien per que la majoria eren els seus joguets de banyera)
Però també hem investigat coses noves i crec que hem aconseguit saber que depen de la forma i superfície, el pes i el material,(sense clavar-nos en més física ni en "principis d'Arquimèdes")
Alguns experiments han estat divertits com el de hui, de barrejar dos líquids, amb coloració diferent,(jo m'ho passe molt bé posant-los en dubtes, sobre alló que pensen
i creuen saber cert)
Un dels líquids que hem barrejat ha sigut OLI, i ha estat d'alló més divertit veure les cares i escoltar els comentaris

També hem hem fet fitxes de registre de les activitats d'investigació, a la Pdi tots en conjunti en el paper, de forma individual.
Però sobretot hem gaudit jugant amb l'aigua i els objectes