BENVINGUTS
Espere que aquest bloc us servisca per a estar més informats i pugueu gaudir amb les imatges de tot allò que ens fa gaudir cada dia a nosaltres en classe. M'agradaria que deixareu les vostres opinions i comentaris.

dimecres, 7 de maig del 2008

LA PLANTA CARNÍVORA


Un dia d'aquesta setmana una xiqueta va dir que tenia una planta carnívora, quan parlàvem, de l'alimentació de les plantes, i li vaig dir que la portara a classe.
Al dia següent va dir que la seua mamà no volia que la portara, perque era molt delicada, a la qual cosa li vaig respondre que no feia falta que la planta es quedara a classe, sols que la portara per veure-la. La xiqueta va contestar que la seua mamà ens compraria una per a la classe. Moltes gràcies.
Hui ha portat la planta i l'hem observada bé, tenia unes fulles com si fossen una boca i algunes estaven tancades,però hi havía una que estava oberta.
Hem acordat que els donaria un gotet de plàstic i a l'hora del pati buscarien "bitxos" per a la planta.
Després del pati, tant sols un xiquet n'havia trobat, un sabater que portava viu dins del got.
I sense pensar-ho dues vegades, asseguts al rogle, hem posat la planta al mig i li hem intentat posar el sabater dins .És clar el sabater corria i jo sense adonar-me de les conseqüències, l' he ficat ,espentant-lo amb l'ungla dins les fulles obertes.
Quasi que m'ha donat temps de llevar l'ungla!, doncs la planta s'ha tancat automàticament, deixant dins el sabater. Entre crits d'admiració a mi se m'ha escapat POBRET, a la qual cosa ells m'han contestat:
-EL peix gran es menja el xicotet
Com tantes vegades els ho he dit jo ,al veure fotos d'animals grans, lleons, àguiles...
que mengen altres més menuts i ells diuen pobrets!
Hui la lliçó ha sigut per a mi.
Després de l'experìència els hi diré que agafen sols animalons que ja estiguen morts.M'he quedat profundament sorpresa de la rapidesa amb que s'ha mogut la planta, no m'ho esperava, ni ells tampoc.
La pregunta de si es mouen les plantes s'ha contestat automàticament. Més pràctic i visual impossible.

1 comentaris:

Unknown ha dit...

si vols que la planta tingui una llarga vida, es convenient trasplantar a un test més gran (poden necessitar fins a 20cm de diametre) i amb una terra feta amb un 50% turba rubia i 50% de prelita, i necessiten hivernar 3-4 mesos a temperatura inferior a 5ºC, normalment dins una bossa de plàstic dins el frigorífic amb poca aigua i fungicida. Es reguen amb aigua destilada a través del plat inferior.
Es reprodueixen per llavors, esqueje de cada fulla(enterrant lleugerament el principi de la fulla), o es doblen elles mateixes.
Moltes es poden utilitzar per el control de plagues.