BENVINGUTS
Espere que aquest bloc us servisca per a estar més informats i pugueu gaudir amb les imatges de tot allò que ens fa gaudir cada dia a nosaltres en classe. M'agradaria que deixareu les vostres opinions i comentaris.

dimarts, 26 d’octubre de 2010

BIBLIOTECA D'AULA I PDI

Estem tornant a repetir l'expèriencia del préstec de contes de l'aula utilitzant el recurs de la Pdi.
El curs passat va funcionar molt bé i aprofitant l'aula i alguna de les sessions als alumnes de 5, del suport lingüístic, estem fent aquesta activitat mitjançant la Pissarra Digital.
Primer, han creat(cada alumne ha fet la seua) una fitxa de registre, posant foto i el nom amb el teclat.
També hem fet un carnet, per a que a l'aula de classe, quede constància de qui té a casa cadascun dels contes.
Posteriorment el grup d'alumnes que ha d'elegir conte de l'aula, busca el que vol emportar-se i una vegada elegit ha de enregistrar-lo en la seua fitxa, digital ,buscant en la carpeta la imatge de la portada, i marcant la data del préstec.
Una vegada enregistrat, ompli el full de paper que anirà a casa, i busca el seu carnet, torna a classe on deixa el carnet en el llistat de contes i s'emporta el llibre a casa.
Però el treball de la lectura no acaba ací, quan el conte torna a classe els alumnes arrepleguen el carnet, i en l'aula de suport, marquen en la seua fitxa digital , la data de tornada, i parlem sobre ell: de què tracta, què és el que més els ha agradat, qui els ha ajudat a llegir-lo,.... i per suposat tot açò resumit, s'enregistra en la Pdi.
Finalment, arxiven la fitxa de casa i el carnet.


Realment és un bon ús de la Pdi, (I AIXÍ ENS HO HAN RECONEGUT ),ja que no necessitem( les mestres) anotar qui s'emporta els contes, controlar que no repetisquen, quan els hi tornen...a més de potenciar l'autonomia, doncs ho realitzen ells tot, els hi motiva molt.
I a més, i sobre tot, estem utilitzant el llenguatge oral, per evocar i recordar, manifestar preferències i gustos, resumir arguments i corregir i millorar l'expressió. Que al cap i a la fi, és la funció del suport lingüístic, crear situacions en les que necessariament s'haja de parlar i que millor situació que aquesta ,que a més incentiva la lectura i dóna finalitat a una activitat molt aprofitable, que normalment es queda en portar i tornar un conte, en la majoria dels casos, per falta de temps a l'aula per que parlen tots..