BENVINGUTS
Espere que aquest bloc us servisca per a estar més informats i pugueu gaudir amb les imatges de tot allò que ens fa gaudir cada dia a nosaltres en classe. M'agradaria que deixareu les vostres opinions i comentaris.

dissabte, 4 d’octubre del 2008

ELS PRIMERS ANIVERSARIS DEL CURS

Com ja sabeu l'últim divendres de cada mes celebrem els aniversaris amb un esmorzar col·lectiu.
(AQUESTES FOTOS SÓN DEL MES DE SETEMBRE)

Però m'agradaria explicar-vos el que porta darrere aquest projecte aniversari i el per què de celebrar-los d'aquesta manera.
La història va començar ja fa alguns anys quan es va posar de moda que els xiquets i xiquetes que complien anys portaren a l'escola moltíssimes llepolies per tal de repartir-les a la resta dels companys, també en alguns casos portaven les invitacions per a una festa en la qual no estaven convidats tots els xiquets i xiquetes de l'aula, ja sabeu, allò de són massa diners i sols als més amiguets...
L'equip de mestres ens vam replantejar el tema i vam decidir posar en pràctica aquest projecte, per tal d'evitar el comsum excesiu de llepolies ( Educació per a la salut) i al mateix temps celebrar i fer particeps a tots els alumnes de la classe d'un moment tan significatiu com és el seu aniversari.
I com que ens agrada molt globalitzar-ho tot i buscar-li significat pedagògic a tot el que fem a l'aula ,doncs va resultar un Projecte que es repeteix cada mes i que té èxit assegurat.
A banda de les diferències que puguen haver-ne en cada aula, (per allò de cada "maestrillo tiene su librillo")bàsicament consisteix en el següent:
Quan la data de l'aniversari coincideix en dia lectiu, el xiquet o xiqueta és el protagonista i per tant serà l'encarregat de les rutines del dia, passar llista, dir el temps,repartir esmorzar...
A més aprofitem per repassar un poc l'esquema corporal i veiem les caracteristíques que el fan diferent de la resta dels companys, com són els seus ulls, cabell...
i li fem un dibuix, en 5 anys parlem dels gustos , que li agradaria...
Si us haveu adonat estem treballant coses tan importants com el coneixement de sí mateix i la comprensió i l'expressió oral, a banda de la representació gràfica de l'esquema corporal i per tant el dibuix figuratiu, intentem que s'assemble a allò que volem representar,escrivim també el nom del nostre company.
Si la data cau en cap de setmana o vacances busquem d'una altra, propera per al protagonista, dilluns següent...
La setmana que tenim prevista la celebració,( se m'oblidava, previament hem acordat el dia i ho hem marcat al calendari) toca preparar el regal:
-aquest curs estem elaborant una targeta amb la foto i la lletra inicial dels protagonistes( aproximació al llenguatge escrit i les lletres de l'abecedari) que cal decorar amb temps doncs la tècnica de DRIVER-MÀGIC s'ha de deixar secar uns quants dies (E.Plàstica, utilització de diferesnts tècniques plàstiques).

La targeta per suposat va signada per cadascú dels companys (escriptura significativa del nom propi, amb finalitat).
També decorem la corona que distingirà els protagonistes del mes.
Prèviament al dia de la celebració s'elabora la llista de la compra, per que a Jovi no se li oblide res,(escriptura COL.LECTIVA, amb finalitat, elaboració de diferents genères textuals:llista).
I la noteta per a casa, per que
aquest dia, ens recordem que no cal portar esmorzar, depenent dels nivells serà més o menys redactada.(Llenguatge escrit, amb intencionalitat, genère textual nota informativa)
Algunes vegades decorem el tapet, (E. pàstica, treball col·lectiu, tècnica estampació).
El dia de l'aniversari decorem els plats amb gomets( desemvolupem així la motricitat fina, i els conceptes matemàtics de: la forma i color dels gomets, podem seguir sèries, i el concepte de al voltant)També escrivim el nom en els plats, després caldrà identificar-los(escriptura significativa i amb finalitat).
Els protagonistes del mes es preparen per a elaborar el pastís:
es renten les mans, en cas de tenir-n
e, es posen la bata (hàbits d'endreça personal) Mirem la recepta...(llenguatge escrit,gènere textual:recepta)
I ... mans
a l'obra,
remenar la xocolata i estendre-la damunt dels bescuits (desenvolupament de la motricitat fina).
Deco
rar el pastís amb Lacasitos i fideuets de caramel també suposa destressa manipulativa, què pensaveu?
Arreplegar-ho tot , rentar-nos les mans i parar la taula, (hàbits d'adquisició d'autonomia personal).
Verbalitzem totes les accions i estrits necessaris, tapet, culleres, plats,gots...(adquisició de vocabulari). Contem els ciris del pastís, els encesos, els que falten per encendre (Lògica -mat)... Cantem la cançò d'aniversari i bufem els ciris( exercicis bucofonatoris)
Mentre repartisc el pastís, ens esperem que tothom en tinga, donem les gràcies, demanem per favor i alçant la mà, el suc, ens desitgem "bon profit" i esmorzem
( hàbits de comportament general)


Després arrepleguem i ens n'anem al pati. Quan tormen a l'aula, juguem al ball de les cadires, de les estatues o simplement ballem, moltes vegades els hi regale un globus que també intentem inflar (exercici bucofonatori) i els que ho aconseguixen, el nuguem i juguem amb ell.
Ens ho passem d'allò més bé, els hi resulta molt atractiu, divertit, significatiu... i treballem moltíssim sense adonar-nos, no sempre és necesssari treballar en fitxes, a què no?