BENVINGUTS
Espere que aquest bloc us servisca per a estar més informats i pugueu gaudir amb les imatges de tot allò que ens fa gaudir cada dia a nosaltres en classe. M'agradaria que deixareu les vostres opinions i comentaris.

dilluns, 27 d’octubre de 2008

LA TARDOR

Des de fa anys que no treballe el tema de La tardor, ni de l'hivern ni de la primavera, com a tema o unitat didàctica, entre altres coses per que a Alacant no hi ha estacions,
Ni als arbres els cauen les fulles ,ni els pardalets se'n van, ni els colors típics de la tardor canvien el paisatge.Si que és cert que parlem de les estacions durant tot el temps que hi dura i aprofitem algún canvi climàtic, si plou, fa vent, aqueix dia per parlar-ne.
Però hui un xiquet ha portat una bossa plena de fulles , precioses, de colors groc, taronja i roig, sí heu llegit bé de color roig, cosa que els ha impresionat molt.
Quina sort que té de poder veure el paisatge de la tardor amb aquestos colors tan típics, i difrutar-ne cada cap de setmana d'aquesta estació, per que se'n va a un lloc on de veritat hi ha Tardor!.
S'ha mare ens ha promés fotos que ha fet per tal de que tots puguem compartir un poquet la seua sort.Quan les tinga les publicaré per a tots ho promet.
Hui no tocava plàstica però i què?
Una de les coses que més m'agrada d'infantil és poder treballar d'acord amb els interessos i motivacions dels alumnes, i canviar el que teniem pensat i programat per una altra cosa que en aquestos moments els interessa realment.
I l'activitat d'aquesta vesprada ha sigut plàstica, i hem aprofitat les fulles que ens havia portat i hem creat el nostre bosquet de Tardor particular,(això sí amb les finestres obertes i les plantes amb floretes)
Això passa per treballar amb les idees dels alumnes que, moltes vegades, portes una cosa programada i canviem totalment, per que algú ha portat una magrana i després de veure-la com és per dins i menjar-se-la l'hem pintada( per cert també és un fruit típic de la tardor)(Al final resultarà que treballe La tardor i tot...)
O fem experiments amb l'aigua i gel i i aigua calenta que anem refredant per conseguir la temperatura idonea amb "GORMITIS" que canvien de color...
Doncs vam experimentar sobre els canvis físics i i l'estat de conservació ,què us pensaveu?
Això passa per treballar amb les idees dels alumnes que cada dia és sorprenent.